Press "Enter" to skip to content

Global Gaming 555


Global Gaming börsnoterades 2017 på börsen First North Stockholm och är ett svenskt spelbolag som via flera nätcasinovarumärken marknadsför spel på onlinecasinon. Det mest kända varumärket är Ninja Casino som var först ut med att erbjuda spelare möjligheten till snabba vinstuttag via Mobilt BankID samt en enkel legitimering via BankID som innebär att spelare inte behöver gå igenom långa registreringsprocesser. Genom att ta vara på ett First Movers Advantage har Global Gaming kunnat etablera Ninja Casino varumärket genom en mycket framgångsrik reklamkampanj som vunnit åtskilliga priser i reklammedia.

Global Gaming Aktieforum

Global Gaming Aktieforum hos Shareville
Global Gaming Aktieforum hos Avanza

Global Gaming Nyheter

3 Comments

  1. Phille Phille juni 6, 2018

    Ninja Casinos design är snygg, likaså gillar jag designen hos Global Gaming 555s andra varumärken såsom SpelLandet, Viking Slots, Koti Kasino med flera. Bolaget ser även i skrivande stund relativt attraktivt värderat ut. En tillväxt i omsättning på 266% det senaste kvartalet och ett P/E-tal på 28-29, det är faktiskt inte så tokigt! Men är det en långsiktig trend som kan hålla i sig eller endast dopade siffror för att ledningen ska kunna dumpa sitt radioaktiva avfall så snart som möjligt?

    Men allt är inte siffror utan man får även försöka bilda sig en uppfattning om bolagets fortsatta möjligheter till expansion. Det unika man hade förut, med casino utan konto är som du säger m5an nu helt borta. Så hur ska man fortsätta expansionen framöver? Man får jobba med samma spel, samma betallösningar, samma affiliates, samma aggressiva marknadsföring som alla andra nätcasinon och hur ska man då kunna ha några konkurrensfördelar när man är en liten uppstickare.

    Förmodligen kan Ninja Casino rida på sin framgångsvåg ett litet tag till. Om ledningen fortsätter vara hungrig så kanske man kan pumpa in kunder på samma sätt ytterligare några kvartal tills det blir en tvärnit. Exempelvis har ju ett par andra gök-företag såsom LeoVegas kommit in och gjort samma grej, där man länge levt på att man varit först ut med ett fokus på casino i mobilen. Men hur unikt är detta idag kan man ju fråga sig. I övrigt är det ju samma tjänster med olika ”skins” som man har att trolla och skapa tillväxt med. Vill man ha en hint om hur det på lite längre sikt kan utveckla sig så kan man ju kolla lite på Betsson och Mr Green, från småspararfavoriter och succebolag för några år sedan till att nu vara gökarnas gökar bland casinobolagen.

    Håller med dig M5an, fullt redo att blanka Global Gaming 555 när tillfälle ges!




    0



    0
  2. m5an m5an juni 5, 2018

    Det som jag gillar med Global Gaming är att man utöver Ninja Casino har spridit riskerna genom att ha flera andra varumärken, det jag inte gillar med Ninja Casino är dessto mer. Först och främst så är jag genom branschkontakter medveten om att Ninja Casino inte har satsat speciellt mycket på kundintag via Affiliate-vertikalen.

    Jag är i min personliga uppfattning övertygad om att ett nätcasino på svenska, nordiska, europeiska och världsmarknaden som INTE använder sig utav affiliates för kundförskaffning direkt sämre än de som gör det. Anledningen är enkel – kolla på Catena Media och hur framgångsrika dom är genom att driva spelare och trafik till olika casinon.

    I dagens internet kan Catena Media helt enkelt byta ut vilka casinon man marknadsför, och således är inte längre Ninja Casino unikt med att få kunder eller inte. Jag skulle uppskatta att någonstans mellan 30-40% av marknaden för casinokunder kommer via affiliates vilket innebär att Ninja Casino har gått miste om en stor kundbas och dessutom i en tillväxtfas när man hade behövt få igång så stort momentum som möjligt medans man var 1:a på att lansera – spel utan konto. Global Gaming själva är säkert övertygade om att dom har en jätteunik och säregen produkt, men faktum är att man gått på en rejäl mina. Man har inte gasat till 110% medans man varit ensam!

    Jag vet inte i vilka affärsskolor ägarna till Global Gaming har gått men att inte gasa sönder sig medans man vart ensam är för mig fullkomligt vansinne och knäppt, rent ut sagt hybris att ha en sådan tilltro till sin lilla nisch att man nu tror att man kan skaka av konkurrensen som hopar sig i drivor. Frågar vi Global Gaming så kommer dom inte säga att deras affärsidé varit casino utan konto utan att Ninja Casino är ett eget superspeciellt casino, men enbart genom att kolla på deras andra varumärken ser vi hur dåliga de varit att marknadsföra och etablera dessa andra varumärken.

    Jag skulle vilja påstå att affärsidén varit ihålig, och enbart varit en lättkopierad produkt som nu närmare 1 år efter storlansering så har vi sett många andra tagit vid.

    Ninja Casino med uttag inom 15 min
    Hyper med uttag inom 15 min
    Snabbare.com med uttag inom 15 min
    NySpins med uttag inom 15 min
    VoodooDreams med uttag inom 15 min
    Mr Green lansering utav inlogg utan konto med uttag inom 15 min
    ComeOn lansering utav spela som gäst utan konto med uttag inom 15 min

    Vad är det som säger att alla nya framtida kunder ska välja just Ninja Casino och inte ComeOn, Snabbare eller VooDoo Dreams?

    Tack och hej Ninja Casino men jag skulle inte vilja röra detta bolag med tång. Eventuellt vid blankning. =)




    0



    0
  3. Kenta46 Kenta46 maj 18, 2018

    Riktigt skitbolag!! Har tyckt att Global Gaming är den största bluffen ända sedan dom listades. Nu har ju till och med Cherry börjat med casino utan konto via både snabbare.com och Comeon. Så här finns det absolut inget att hämta




    0



    0

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.